Pedagógus-továbbképzések

MIRE LENNE SZÜKSÉG?

A válaszadók 68%-a az elmúlt 3 évben 90 kreditpontnál többet szerzett, ami évi egy továbbképzésnen való részvételnél többet jelent. Hangsúlyossá vált itt is, hogy ez kötelező részvételekből adódik elsősorban, nem önként vállalt, érdeklődésen alapuló, személyes fejlődés támogatásához választott képzési alkalom volt.

Mindezek alapján: 3-ból 2 pedagógus
nem az egyéni döntése, érdeklődése alapján vett részt továbbképzésen.

A válaszadók sokféle utat jelöltek meg a továbbképzések értékeként: kiemelkedő az újdonságérték, a gyakorlatiasság, a hiteles előadó. (Ez utóbbinak az tekinthető, aki a mindennapokban is gyakorló pedagógus.)

A továbbképzések teljesíthetősége kapcsán az azonnali visszajelzésre való igény felerősödik, így a végén kitölthető tesztek előnyt élveznek a 2-3 héttel később beadandó 8-10 oldalas dolgozatokkal szemben.

A preferált értékek a továbbképzések kapcsán.

És milyen témáknak van még létjogosultsága ma?