A Z-generáció megváltozott képességstruktúrájához igazodó módszerek, utak a belső motiváció megtartásához, kódok a gondolkodásuk, kreativitásuk, együttműködő készségük aktiválásához.
“A Z-generáció tagjai számára nehézséget okoz az ismeretek lineáris feldolgozása, vagy az egyirányú koncentráció, ezt mostanra ismert tényként kezeljük. Rövidebb ideig tart, de több pályán mozog egyszerre a figyelmük és türelmetlenebbek. Éppen ezért nehezebben követik az elméleti levezetéseket, a kézzelfogható, gyakorlati példa fontos számukra. Az olvasás és szövegértés elmélyült figyelmet igényel, és nem feltétlenül gyors folyamat, ami ma – úgy tűnik – nem annyira vonzó számukra. A keresőmotorok gyorsasága megváltoztatta a realitásban is a gondolkodáshoz szükséges idő definícióját, és a fiatal digitális generáció átszokott erre a sebességre. Mindebből következik, hogy a hatékony oktatásnak módszertanában a diákok megváltozott igényeihez kell alakulnia, hiszen ezeket a kognitív folyamatokat figyelembe kell vennie” (Tari Annamária, pszichológus)
Módszerkocka alapok (10 óra):
- Z generációs ingeréhsége és csillapíthatósága
- önszabályozott tanulás lehetősége
- kritikai gondolkodás fejlesztése
- tanulási stílusok és módszerek
- kreatív problémamegoldás
- kooperatív tanulás
Módszerkocka hívókártyái a laterális gondolkodás és a kreativitás fejlesztéséhez, a belső motiváció fenntartásához, a kommunikációs és konfliktuskezelési eszköztár bővítéséhez.
Szakmai nap kínálata: módszerek és eszközök, IKT-alkalmazások, szempontok tematikus tervekhez és óratervekhez, projekttervek. Mesefeldolgozások kamaszoknak is!
Szakmai nap minimum 10 fő részvételével kerül megtartásra budapesti helyszínen, vagy egyéni igények alapján az ország bármely pontján óvodapedagógusoknak, általános iskolai tanároknak és középiskolai tanároknak.