Mit jegyzünk meg?

„A tanulás olyan város, amelyikben az egyik tartópillér a memória, a másik a megértés. Úgy kell tanítani gondolkodni a gyerekeket, ahogy a gyerekek tanítják magukat gondolkodni – történetek formájában.” (Malcolm Gladwell) 

A kutatási eredmények is ezt bizonyítják, hogy a keretbe helyezett, minél több kapcsolódási pontot tartalmazó történetekre emlékszünk leginkább. Elég-e már önmagában az, ha elolvassuk a történeteket?

Kutatások szerint 20%-át jegyezzük meg annak, amit olvasunk. 10-ből 2, még nem túl jó arány. Mi van akkor, ha felolvassák, elmondják nekünk a történetet? Már 10-ből 3 információ rögzül!

Segít-e, ha képi illusztráció is van egy történethez, vagy szemléltetik nekünk? Így már 40%-ot fogadunk be.

Még mindig több információt veszítünk, mint amennyit megtartunk!

Segít-e javítani az átlagon, ha mi magunk is elmondjuk, mit látunk, mit olvastunk, mit hallottunk?

Határozottan igen, így már az információ felét megőrizzük!

Jó hír! 90%-ban megjegyezzük azt, amit mi magunk csinálunk.

Ha valamilyen formában alkotunk, 10-ből 9 információt beépítünk tudatunkba!

tanulas

 

Engedjük kísérletezni a gyereket, alkossunk vele, játsszunk el mindent, amit szeretnénk, hogy megjegyezzen!

Hisz gyerekjáték a tanulás!

Lapbook, az alkotó tanulás élménye – így lesz a tudás tapasztalat!