A tanulási képességek fejlesztése különösen fontos ma, így azoknak is célszerű erre figyelmet fordítania, akik kevesebb időt és alkotó tevékenységet kívánnak e tevékenységbe invesztálni.
.
A tanulás hatékonyságának növeléséhez tanulástechnikai ismeretek javasoltak – már 12 éves kortól. Ez különösen indokolt, hiszen a XXI. század emberének életét már az élethosszig tartó tanulás határozza meg. Hatalmas méretű információhalmazból kell tudnia kiválogatni – megfelelő tanulási technikákkal, aránylag rövid időn belül – azt a tudásanyagot, amelyre szüksége van.
Hogyan tudnak ma, a Z-generáció gyerekei hatékonyan és eredményesen a belső motivációt megtartva tanulni? A MÁTRIX-modellt, a tanulás 6 lépéses metodikáját használva eredményesebbé tehető a feldolgozás folyamata.
A felső tagozatos és középiskolás diákok akár egy pár hetes tanulástechnikai tréningen már olyat kódokat kapnak a gondolkodásuk, kreativitásuk, együttműködő készségük aktiválásához, melyekkel az élet bármely területén tudatosabbá, eredményesebbé és hatékonyabbá válhatnak.
Mindezek során megismerhetik saját tanulási stílusukat, erősségeiket és korlátaikat, és ezt követően a szükségleteiknek megfelelően képesek lesznek kialakítani új tanulási stratégiáikat, amelyekkel képességeik is jobban kibontakozhatnak, fejlődhetnek.
A tanulástechnika tréning az alábbi tanulási képességet meghatározó területek fejlesztése mentén szerveződik:
- Tanulási motiváció növelése
- Teljesítményszorongás csökkentése
- Figyelemfejlesztési technikák
- Memóriakapacitás növelése
- Hatékony tanulási stratégiák kialakítása
- Szövegértés fejlesztése
- Lényegkiemelés
- Hatékony jegyzetelési technikák
- Problémamegoldás fejlesztése, javítása
- A tanulás optimális fizikai körülményeinek kialakítása
A digitális korban szinte már természetesnek számít, hogy ismeretek elsajátítása online formában is megvalósuljon, így tanulástechnika tréning már saját időbeosztás és fizikai távolságok leküzdése nélkül is elvégezhető.