Miért van az, hogy manapság egyre több tanulási zavarral küzdő gyerekkel találkozni az iskolapadban? Egyre több a diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás címkével ellátott nebuló. És ezek a címkék bizony hosszútávon kihatnak a gyerek iskolai teljesítményére, a „más vagyok”, „velem valami baj van” érzete, pedig az önértékelésére.
a
a
A Magyar Írásterápiás Egyesület A megváltozott életmód és diszek című írásából a disz-tünetegyüttes hátteréről kaphat bővebb információt ⇒
A kisgyerek – belső késztetése szerint – magától, tapasztalati úton megtanul járni, beszélni, majd homokvárat építeni, társas kapcsolatokat kialakítani. Egy óvodás átlagosan napi 300 egységnyi információt vesz fel, és raktároz el – egy életre szólóan. Iskolás korukig a gyerekek folyamatosan ténykednek valamivel; kreatívak, keresik a lehetőségeket, és minden mozdulat, tett és szó koncentrált figyelemmel kísért. Az iskolások produktivitása ennek már csak fele, aminek felnőttkorra még majd a harmada elvész. Hogyan maradhat mézesmadzag és ostor nélkül is a tanulás belső késztetés, aktív, önálló tevékenység a mindennapokban, miközben egy életre szóló élménnyé is válik?
Válaszok Kovács Mónika Gyerekjáték a tanulás könyvében, melyhez Dr. Gyarmathy Éva által írt ajánlót ITT olvashatják.
Az iskolai évek tanulóévek: megtapasztalni és megismerni a saját erősséget, feltárni a fejlesztendő területeket. Abban, amiben igazán jó, erősödni, a többit szintre hozni, fenntartani, szükséges mértékben (ki)használni. Így várható, hogy a képességek valódi teljesítménybe fordíthatóak legyenek, hogy rátaláljon saját tehetségére, hogy a flow élmény megvalósuljon a mindennapokban, hogy sikeres legyen a munkában, hogy munka és magánélet egymás támogatói legyenek.
A „beszerzett címkék” oka és háttere írásdiagnosztikával feltárható, egyénre szabott eszköztárral a tanulás eredményesebbé tehető.
Komplex írásdiagnosztikai és tanulásmódszertani szaktanácsadás
Írásdiagnosztikai vizsgálat kiterjed:
– írászavarok szűrése
– gondolkodásmód, intelligenciatípus
– figyelem-koncentráció
– motiváció
– érzelmi stabilitás
– kapcsolatkezelés, beilleszkedés
– tehetségalkat meghatározása
Írásdiagnosztikai vizsgálathoz az őszi szünetben GRATIS tanulásmódszertani tanácsadás.
Tanulásmódszertani tanácsadás:
– tanulási stílus meghatározása
– javasolt tanulási formák, módok
– motiváció
Mennyi időt vesz igénybe? Otthon 30 perc alatt elkészíthető az írásminta és rajz az előzetes instrukciók alapján, valamint 10 perc a Tanulási stílus kérdőív kitöltése. Szülőknek pár perc alatt kitölthető a gyerek személyes adataira és az íráskörülményekre vonatkozó kérdőív. Az írásminta és a rajz postán továbbítandó, a szakvélemény 6 munkanapon belül kerül továbbításra elektronikus formában.
Szülői hozzájárulás szükséges 18 éves kor alatt az íráselemzéshez.
100 %-os pénzvisszafizetési garancia!*
Érdekel az íráselemzés és tanulásmódszertani tanácsadás:
*A megrendelőlapon meghatározottak szerint.