Az integratív oktatási programok képességfejlesztési tevékenységei −tantárgyi, nem tantárgyi, tevékenységközpontú programok, komplex művészeti fejlesztés, erdei iskola stb. −szükségszerűen mozdulnak el az egyéni képességkibontakoztatást lehetővé tevő eszközök irányába. Közben az interperszonális képességeket is tudatosan fejlesztik, hiszen egy heterogén csoportban a különböző gyermekek megfelelő fejlesztéséhez elengedhetetlen az egyéni nyomon követés és a fejlesztési tervek alkalmazása.
Képességfejlesztő programok – képességkibontakoztatás
A nem klasszikus iskolás rutinokra, képességekre épülő, kooperatív alapelvek szerint szerveződő, tevékenységközpontú, esetleg művészeti jellegű fejlesztő foglalkozások egyformán új terepet (tanulnivalót és sikereket) jelentenek a gyerekeknek. Ezek sikert, megbecsülést hozhatnak az egyébként nehezen boldogulóknak is. A fenti technikák kisiskoláskori fejlesztő hatása a tanulási képességek kialakulásában erősebb, mint a közismereti oktatáshoz kötődő gyakorlás, korrepetálás. (Forrás)
IPR-ben elszámolható:
Gyerekjáték a tanulás könyv + lapbook csomag
A szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek tanulási készségének fejlesztése, a természetes belső motivációjuk megőrzése, a játékos tanulás megalapozása kiemelten fontos terület. A könyv és a hozzá tartozó CD gyakorlatai által gyerekjáték lesz a tanulás. A könyvhöz tartozó lapbook által az alkotó tanulás élményét is átélhetik a gyerekek. Elszámolható: 2.a
Óvoda-iskola átmenet
Hogyan segíthető az óvoda-iskola átmenet a szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekeknél? Milyen nehézségekkel kell szembenézniük, milyen eszköztárral kell rendelkezniük az új kihívások megoldásához? Módszertani anyag. Elszámolható: 1.c