Hívókártyák

A Módszerkocka módszereihez a bloom-i taxonómiákhoz kapcsolódva a tanulás 6 szintje alapján hívókártyák készültek, melyek a Z-generációs képigényhez alkalmazkodva vizuális és verbális ingerekkel is segíti a gondolkodás és kreativitás fejlesztését.

A hívókártyák használatához a Dobj egy kérdést! kiadványunkat ajánljuk. Megrendelés ⇒

Letölthető segédanyagok:

Stratégiaábra (Ráhangolódás, Rendszerezd!)

Állatságok

További segédletek:

p

Portfólió hívókártyákkal

portfolioA portfólió egy előre meghatározott cél- és szempontrendszer alapján összeállított gyűjtemény, vagy e gyűjteményből a tanuló által összeállított reprezentatív mintasor. A portfólió illusztrálja  a tanuló egy adott témában és meghatározott idő alatt szerzett tudását, jártasságát, előrehaladását. Támogatja a diák önálló, aktív, kutató szemléletű, felfedező részvételét a téma elsajátításában. A portfólió megfelelő módja a tanulási folyamatban nyújtott tanulói teljesítmény és fejlődés átfogó, komplex értékelésnek is.

A portfólió dokumentumgyűjtemény, mely játékosítható az alábbi szempontok szerint:

Szükséges pontszám: 30 pont

Saját tanulási stílus 1x-es érték, fejlesztendő terület 2X-es érték, önértékelési lap +3 pont

p

Nyomozónapló

A hívókártyák használatában a legfontosabb alapelv: nincs jó vagy rossz megoldás, az útnak indulás, a megtett út számít, ami hozzátesz a gondolkodás fejlődéséhez.

p

Komplex Kreativitásfejlesztés

kreativA kreativitás fejleszthető – mindenkinek lehetősége van erre.  A kreativitás létrehozni valamit, ami korábban nem létezett, és immár értéket képvisel. Ötletelés, laterális gondolkodás, megvalósítás. A kreativitás fejleszthető, ha begyakoroljuk, hogy sokfelé elindulhatunk egy adott helyzet kapcsán. A kreativitásgyakorlatok ily módon a szokatlantól eltérő utak felfedezését jelentik. Nincs jó vagy rossz válasz! A bejárt út, a gondolkodási folyamat a lényeg, az elme felszabadítása, a gondolkodási szokások frissítése, a szabad ötletelésre hangolása a cél!

p

books-1082942_1920Olvasónapló

A hívókártyákkal készülő olvasónapló ily módon a szöveg játékos feldolgozását segíti, azaz a szövegvilág jelentésrétegeinek feltárását, a saját kérdések megválaszolását.

[wpdm_package id=’2264′]