A Módszerkocka módszereihez a bloom-i taxonómiákhoz kapcsolódva a tanulás 6 szintje alapján hívókártyák készültek, melyek a Z-generációs képigényhez alkalmazkodva vizuális és verbális ingerekkel is segíti a gondolkodás és kreativitás fejlesztését.
A hívókártyák használatához a Dobj egy kérdést! kiadványunkat ajánljuk. Megrendelés ⇒
Letölthető segédanyagok:
Stratégiaábra (Ráhangolódás, Rendszerezd!)
Írásra hangoló (5-7 éveseknek)
Miért nem lesz iskolaérett az a gyerek, aki olvasni ugyan tud, de a cipőfűző bekötésére nem áll rá a keze 6 évesen? Hogy lesz az írás, olvasás több mint kötelezően teljesítendő iskolai feladat? Egyáltalán szükséges- e ma, a számítógép-írás korában a kézírásra ilyen nagy hangsúlyt fektetni?
[wpdm_package id=’2215′]
p
Iskolára hangoló (táblajáték 18 feladattal)
[wpdm_package id=’2220′]
p
Kenguru az iskolában
Az iskola egy új életszakasz kezdete. Új helyzet, új kihívások. Várják a gyerekek, hisz végre ők is nagyok lehetnek, sok félelem is övezi az újat, a kiszámíthatatlant. Mivel félelmeik megfogalmazása még gondot okoz nekik, az alábbi mesével segíthetjük, hogyan birkózhat meg a kezdeti nehézségekkel. A történet feldolgozása ad szempontok az Érzelem-napló.
[wpdm_package id=’2224′]
p
Portfólió hívókártyákkal
A portfólió egy előre meghatározott cél- és szempontrendszer alapján összeállított gyűjtemény, vagy e gyűjteményből a tanuló által összeállított reprezentatív mintasor. A portfólió illusztrálja a tanuló egy adott témában és meghatározott idő alatt szerzett tudását, jártasságát, előrehaladását. Támogatja a diák önálló, aktív, kutató szemléletű, felfedező részvételét a téma elsajátításában. A portfólió megfelelő módja a tanulási folyamatban nyújtott tanulói teljesítmény és fejlődés átfogó, komplex értékelésnek is.
A portfólió dokumentumgyűjtemény, mely játékosítható az alábbi szempontok szerint:
Szükséges pontszám: 30 pont
Saját tanulási stílus 1x-es érték, fejlesztendő terület 2X-es érték, önértékelési lap +3 pont
[wpdm_package id=’2226′]
p
A hívókártyák használatában a legfontosabb alapelv: nincs jó vagy rossz megoldás, az útnak indulás, a megtett út számít, ami hozzátesz a gondolkodás fejlődéséhez.
[wpdm_package id=’2211′]
p
Komplex Kreativitásfejlesztés
A kreativitás fejleszthető – mindenkinek lehetősége van erre. A kreativitás létrehozni valamit, ami korábban nem létezett, és immár értéket képvisel. Ötletelés, laterális gondolkodás, megvalósítás. A kreativitás fejleszthető, ha begyakoroljuk, hogy sokfelé elindulhatunk egy adott helyzet kapcsán. A kreativitásgyakorlatok ily módon a szokatlantól eltérő utak felfedezését jelentik. Nincs jó vagy rossz válasz! A bejárt út, a gondolkodási folyamat a lényeg, az elme felszabadítása, a gondolkodási szokások frissítése, a szabad ötletelésre hangolása a cél!
[wpdm_package id=’2255′]
p
A hívókártyákkal készülő olvasónapló ily módon a szöveg játékos feldolgozását segíti, azaz a szövegvilág jelentésrétegeinek feltárását, a saját kérdések megválaszolását.
[wpdm_package id=’2264′]