Gyarmathy Éva ajánlásával

Dr. Gyarmathy Éva ajánlásával Kovács Mónika Gyerekjáték a tanulás című könyve

Gyerekjáték a tanulás

 Így van. A tanulás mindenképpen játékként kell induljon. Ez a szabad kalandozás, amikor még nincsen jó vagy rossz megoldás. Ha pedig már belemerült valaki egy témába, akkor könnyen tud nagy erőfeszítéseket is tenni. Szinte örömmel küzd. Végül pedig a belsővé vált tudás újabb öröm. A tanulás csak akkor szenvedés, ha a tanuló igényeit figyelmen kívül hagyva vár a környezet teljesítményeket.

A tanulás nagyon fontos, ezért nem szabad túl komolyan venni. Ezt az érzést közvetíti a könyv. Számos, mostanában sok homlokráncot okozó területet jár végig a szerző – motiváció, teljesítmény, tanulási zavarok, hiperaktivitás, figyelemzavar, tehetség. Mi az iskolaérettség? Milyen a digitális bennszülött? És mi köze van neki az iskolához, ahol múlt századi pedagógia várja? Mindegyik témában a felkent szakértők akár egymásnak ellentmondó igazságokat is hirdetnek. Mit tegyen a szülő?

Kovács Mónika a legbiztosabb megoldásokat ajánlja, amikor a játékos, rajzos, mozgásos, mesés-verses módszerekkel segít át a helyzeteken. Sok lehetőséget mutat be arra, hogyan lehet tevékenységgel megoldani a problémákat.

A könyv módszerek tárháza. Szülő, pedagógus, pszichológus, mindenki, aki a gyerekek tanulása környékén jár, találhat magának eszközöket a sikeres tanulás megalapozásához, a tevékenységben tartás és az egyéni igényeknek megfelelő tanulási lehetőségek biztosításához.

A könyv formája maga is minta minderre, ezért különösen hatásos. Az olvasó nem is csak olvassa, hanem együtt gondolkodik a könyvvel, tevékenyen részt vesz saját tanulásában, ami arról szól, miképpen lehet a gyerekek számára olyan fontos a tanulás, hogy belülről fakadó  igénynek, játéknak érezzék.

 Dr. habil. Gyarmathy Éva
klinikai és nevelés lélektani szakpszichológus

 

7 (1)Gyarmathy Éva

a Magyar Tudományos akadémia tudományos főmunkatársa,

a Magyar Tehetséggondozó Társaság vezetőségi tagja,

az Óbudai Egyetem docense.

Legjelentősebb művei:
2007. Diszlexia – A speciális tanítási zavar
2012. A tehetség – fogalma, összetevői, típusai és azonosítása
2012. Diszlexia a digitális korszakban