.
„Képezzünk minél több álmodozót és velük együtt dolgozni tudó szakembert!”
a
Ebben jelölte meg Mérő László a gyermekkori gondolkodásfejlesztés irányvonalát
„A gondolkodás a szabadság iskolája” mottóval megrendezett Gondolkodni-más-hogy? konferencia nyitóelőadásában.
a
„Az álmodozóra jellemző, hogy nem tudja ma megmondani, hogy mit fog holnap kitalálni, de minden helyzetben kitalál valami érdekeset.”
Ehhez konvertálható tudásra van szüksége. Mérő László a korszerű tudás természetéről beszélve ezt jelölte meg a jövő feladatának: a konvertálható tudás tanítását.
A bármikor, szinte bármire konvertálható tudás jellemzi az okos embert, aki tisztán látja, hogy lehetetlen a jövőt akár közelítőleg is előrejelezni, mégis tud előre alkalmazkodni. Jellemző rá, hogy van egy szaktudása, általában azonban nem ezt használja. Ebből adódóan a korszerű tudás birtokosának mottója: „Azért tanulunk ma, hogy legyen mit konvertálni holnap”.
Gyarmathy Éva a konferenciát záró kerekasztal beszélgetésen a Tehetség Kapuja koncepcióról beszélt, ahol mindenki saját érdeklődése szerint választhat a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Az egyéni orientáció kompetenciájáról beszélt, mely által a ma kihívásának, a bizonytalanság elviselésének képességét is birtokolhatja az ember. Ez pedig involválja a választás lehetőségét és felelősségét is!
a
Minden álmodozónak nagyszerű választás volt a konferencián való közös gondolkodás!
A konferencián oktatási tanácsadónk, Kovács Mónika előadását is részt vehettek az érdeklődők, a teljes program ITT elérhető.
Ajánljuk még:
Alkotó tanulás, azaz flow-élmény a tanulásban mézesmadzag és ostor helyett
Gondolkodni annyi, mint különböző “utakat” bejárni. ⇒