Az egyéni erősségek feltérképezésére, a saját erőforrások felismerésére és tudatos használatának kialakítására a kérdezéstechnikán alapuló coaching igazán színes eszköztárat kínál. Hogyan alkalmazható a coaching-szemlélet az óvodától a középiskoláig?
Módszerkocka-füzetek 2.: „Coachinggal oktasd, játszani is engedd” (CD-melléklettel)
.
Részletek a „Coachinggal oktasd, játszani is engedd” kiadványunkból:
„Miért előnyös a coaching?
A coaching során a teljesítménykényszert a flow-élmény veszi át, a mézesmadzag-ostor külső motivációja helyett a belső mozgatórugók, az önszabályozott tanulás nyer teret, miközben a kreatív probléma-megoldás útjait járva a kudarc veszélye nélkül kísérletezhetnek, tapasztalhatnak, élményt szerezhetnek – nem csak a gyerekek.
Hogyan támogatja a Módszerkocka a coaching-szemlélet beépülését a mindennapi gyakorlatba?
Fejlődési szemlélet, pozitív gondolkodás támogatása:
- „Mindenki jó valamiben.”
- Erősségekre építő fejlesztés, a belső erőforrásokat mozgósító ösztönzés.
- Eszköztár a szocio-emocionális fejlődés támogatásához.
- Egyéni képességekhez mért kihívások lehetősége.
- Játékos, kreatív megoldásmódok.
- Sikerélmény, kompetencia érzete.
- Fejlesztő, támogató visszajelzés.
Mi van a coach „szerszámosládájában”?
- Kérdőívek, tesztek, modellek és módszerek az erőforrások feltárásához,
- Célkitűzési technikákhoz modellek, szemléltető ábrák,
- BELSŐ MOTIVÁCIÓ fenntartásának gazdag eszköztára,
- Tervezési, időgazdálkodási modellek,
- Siker- és kudarckezelés technikái,
- Reflektív gondolkodás építésének, fejlesztésének módszerei.
„Coachinggal oktasd, játszani is engedd” – elméleti háttér és gyakorlati tapasztalatok
(online elérésű kereshető gyakorlatgyűjtemény, hanganyaggal)