Coaching-szemlélet az oktatásban

A coachinggal támogatott tanulási helyzet játéktérként jelenik meg, ahol a szabad felfedezés által mindenki saját erősségének útját járja, mely által kevésbé erős oldalai is fejlődnek. „Coachinggal oktasd, játszani is engedd…”

Ezt kínálja a Módszerkocka-füzetek 2. részeként megjelent gyakorlati útmutató, mely a pozitív pszichológia eredményeire építve a coaching eszköztárának pedagógiai gyakorlatba történő beépítését mutatja be lépésről lépésre. Mindez a partnerség pedagógiája által nyer új formát.

„Coachinggal oktasd, játszani is engedd…”

Az első rész összegzi a coaching-szemlélet elméleti alapjait: magának a coachingnak a létjogosultságát tekinti át, ami a megváltozott pedagógusszerep által már-már szükségszerűvé is válik. Amennyiben a jövő iskolája víziókat áttekintjük, a katedrapedagógia végét immár látjuk is magunk előtt. Hogyan tovább? Milyen munkaformák, megközelítési módok működőképesek a jövő kihívásaira való felkészítésben? A pozitív pszcichológia eredményei, a partnerség pedagógiájának alapelvei, a reziliens hozzáállás eszköztára rávilágat: több lehetőségünk van, mint hinnénk.

Immár kedvet kapva a megközelítésmód gyakorlatba történő átültetéséhez, a második részben 4 gyakorlott pedagógus számol be tapasztalatairól, választ adva arra, hogy hogyan alkalmazható mindez az óvodában, az irodalomtanár valóban a Neumann-galaxis Don Quijotéja, milyen lehetőségeket rejt a coaching- és tréningszemlélet a kihívással élők oktató-nevelő munkájában, miben más a coaching-szemléletű mentor.

A könyv CD-melléklete 50 gyakorlata segíti a megközelítésmód mindennapokba integrálását, az Önreflexiós napló izgalmas és érdekes önfelfedezéseket nyújt.

A könyvre nagyon igaz a bevezetést záró Coelho-idézet:

„Csak egy mód létezik, ahogyan meg lehet tanulni valamit. Mégpedig cselekvéssel.”

Ki kell próbálni! Veszíteni csak azzal lehet, ha valaki nem teszi!