Alkoss – kedvedre!

Alkotni, valamit létrehozni, próbálkozni – ebből áll a gyerek élete, egészen addig, amíg szabályok és elvárások közé nem szorítja a teljesítménykényszer. Ez legtöbbször együtt jár az iskolába szoktatással. Az iskolában legtöbbször nincs idő a szabad alkotásra, hisz a lépéskényszer, a túlzsúfolt tananyag idő előtt történő befogadtatása a különböző képességstruktúrával és érdeklődéssel padba kerülő nebulók esetében nem egyszerű. Az iskola még nem készült fel a Z generáció kihívásaira, szerencsére azonban egyre több pedagógus nyitott az új utak bejárására, kipróbálására.

Szülőként azonban sokat tehetünk az alkotókedv megőrzéséért, a belső motiváció fenntartásáért, amikor a kiválóság és önállóság határozza meg a célt, nem pedig az elvárás, a teljesítmény.

Ez az alkotás lényege.

Alkossunk kedvünk szerint!

„A boldogság nem egyéb, mint a tettek melegsége,
az alkotás felett érzett megelégedettség.”  

(Antoine de Saint-Exupéry)

Alkossunk kedvünk szerint! Együtt:) Hisz a gyerek számára még a szülő a legfontosabb referenciaszemély! Pár évünk van ennek örömére, 9 éves kortól már a kortársak felé kacsintgat szemünk fénye mintáért, példáért…

Nem a bonyolult feladat a kihívás, hanem az élmény megteremtése,
hogy valami látszólag egyszerűből hogyan alkothatok én magam nagyszerűt!

A mai gyakorlat: képalkotó

Célja: vizuális figyelem, vizuális érzékelés és észlelés, térészlelés fejlesztése – az alkotás öröme által

Hívókártya kérdése: Mi alkotható belőle?

A Letöltések menüpontban bejelentkezés után letölthető Tangram-ábrák, amiből tetszőlegesen létrehozhatóak bármilyen formák. Ötletadónak néhány kép:

tangram_kepek CardioTangramtangram_abctangram_oval

És jöjjön az igazi alkotás!

1. Színezzük kedvünk szerint, készítsünk saját képeket a tangram-formákból!

2. Találjunk ki mi magunk újabb formákat, amiből „tangram” hozható létre!

3. Készítsünk rajzokat a tangram-formákhoz! Kérjük, mesélje el a kép történetét!

Tangram képek forrásai: www.pedagogiccos.itwww. rospelu.wordpress.com, www.atelierdelriuso.it, www.reikama.