A Módszerkocka célja: a gyerekek világfelfedező vágyát, alkotókedvét, kíváncsiságát, tudásszomját célzott és tudatos módszerekkel támogatni, hogy az óvodáskori játék közbeni tanulás játék általi tanulássá váljon iskolásként.
Ha már ovisként megismerkedik a gyermek a módszerekkel, az ösztönösen végzett tevékenységhez hozzárendeli a piktogramot, iskolásként csak emlékeztetni kell arra, amit tud, amire képes, ami számára játék, és így sikeresen veszi az akadályokat, a tudás érték lesz számára, maga a tudásszerzés élmény, a tanulás flow-élménnyé válhat.
A módszerekhez különböző technikák tartoznak, amelyek begyakorlására lehetőséget biztosítanak a CD gyakorlatai, így automatizmussá válnak azok működésmódjai. Így tanul meg pótkerék nélkül bicajozni. Amikor a későbbiekben konkrét feladatok megoldására kerül a sor, már tudni fogja, hogyan kezdjen hozzá, hiszen van tapasztalata a műveletek kivitelezésének módjában. Az alkalmazáshoz megkülönböztetünk tanuláselőkészítő gyakorlatokat, melyek már középsős-nagycsoportos gyerekeknél bevezethetők. A tanulásmódszertani rész gyakorlatai az általános iskola 1-3. osztályos tanulóit vezetik be az önálló tanulás, gondolkodás, megvalósítás rejtelmeibe.
Ismerkedés a Módszerkockával:
Ismerjék meg az egyes piktogramokat, olvasgassák a Csodakocka verset.
Nyomtassák ki vagy rajzolják meg a szimbólumokat, helyezzék el az alkotósarok pontjaira.
Minden módszer megismeréséhez válasszon ki egy-egy gyakorlatot, ezekkel rá tudnak hangolódni az egyes módszerekre. (ismerkedéshez javasolt sorrend a Lépésről lépésre menüpontban található)
Majd készítsék el magát a Módszerkockát, amilyen szimbólumhoz érkeztek, aszerint lehet a délutáni játékidő elfoglaltságát megvalósítani.
Később az iskolai feladatok megoldásakor szintén ez lesz a meghatározó: feladatmegoldáskor dobni a Módszerkockával, hogy kiindulópontot adjon a feldolgozáshoz.